În urma numeroaselor solicitări din partea membrilor Colegiului Medicilor Stomatologi Iași, dorim să aducem clarificări privind obligațiile cabinetelor stomatologice în ceea ce privește raportarea deșeurilor medicale.
Există o serie de confuzii în ceea ce privește necesitatea transmiterii evidenței gestiunii deșeurilor către agențiile județene pentru protecția mediului. În acest context, CMS Iași face următoarele precizări:
✅ Deșeurile medicale nu intră sub incidența O.U.G. nr. 92/2021
Conform art. 51, lit. h) din acest act normativ, Ministerul Sănătății este responsabil de gestionarea bazei de date privind deșeurile rezultate din activitățile medicale. Prin urmare, cabinetele stomatologice nu au obligația de a raporta aceste date către agențiile județene pentru protecția mediului.
✅ Reglementările aplicabile deșeurilor medicale
Raportarea și gestionarea deșeurilor medicale se face conform Ordinului MS nr. 1226/2012, care stabilește normele tehnice privind gestionarea acestora și metodologia de culegere a datelor pentru baza națională.
✅ Raportarea trebuie făcută către Direcția de Sănătate Publică, nu către agențiile de mediu
Institutul Național de Sănătate Publică este autoritatea responsabilă pentru gestionarea bazei naționale de date privind deșeurile rezultate din activități medicale. Cabinetele stomatologice trebuie să transmită rapoartele privind evidența deșeurilor medicale către Direcția de Sănătate Publică Județeană, conform art. 4.3. din Anexa 2 la Ordinul MS nr. 1226/2012.
🔹 În concluzie, cabinetele stomatologice nu au obligația de a transmite raportările privind deșeurile medicale către agențiile județene pentru protecția mediului, dar trebuie să respecte obligația de raportare către Direcția de Sănătate Publică.
Mai jos, regăsiți textul integral al informării oficiale:
Pentru orice nelămuriri suplimentare, membrii CMS Iași sunt încurajați să ne contacteze la [email protected] sau la numărul de telefon 0769496458.
Colegiul Medicilor Stomatologi Iași